En ting vi virkelig har savnet på det norske markedet, er solkremer som ikke er seige å smøre ut, ikke gir white-cast, ikke er for mye parfymert. En krem man vil bruke hele dagen, hele året. Ikke en krem som man smører på seg før man skal ut i sola og på stranda, og man lengter etter å vaske bort, så fort man kommer hjem. Dersom vi tillegg kunne finne en serie som var fuktighetsgivende og ikke tettet porene, som passet for sensitiv hud, både barn og voksne og i tillegg kunne ha en cover-effekt og beskytte håret. Da ville det være perfekt. Håpløst kanskje? Dette begynte vi også å tro, etter å ha testet oss gjennom en rekke serier.
Helt til november 2021. Da vi kom over Suntique. Suntique er et koreansk hud- og hårpleiemerke som har spesialisert seg på individuelt tilpasset solbeskyttelse og trygge ingredienser. Suntique vet at ikke all hud er lik, så derfor har de laget produkter med dette i tankene. Suntique har solbeskyttelse for alle aldre, alle hudtyper, inkludert de med svært sensitiv hud. Serien har alt fra solkrem, sol sticks, BB cushion, serum, krem for pigmentflekker, hår og hodebunnsspray og aftersun. Suntique har utviklet produkter som gjør at du får solkrem og fuktighetskrem i ett og møtte alle kravene vi hadde!
Så var det å lansere det på det nordiske markedet. Hvor opptatt er folk av å beskytte seg med solkrem? Vet alle at UVA-strålene som går dypest ned i huden og framskynder aldringsprosessen og kan gi hudkreft, er like sterk året rundt? At det beste anti-ageproduktet man kan få er solkrem? Vi må være ærlige å si at vi undervurderte det nordiske markedet. Vi tenkte at vi her i nord er mest opptatt av å smøre oss nå vi skal på påskefjellet og på stranda. At det vil ta tid å få ut budskapet opp om solkrem bør være like naturlig som tannpuss, hver eneste dag, hele året.
Det viser seg at det nordiske markedet er opptatt av solkrem! De ønsker solkrem som kan brukes hele dagen, hele året og som er så god at man kan bruke den inn i enhver hudrutine, om man bruker kun ett produkt eller ti. For ved lansering i mars 2022, tok det under 2 døgn før Suntique ble utsolgt hos første forhandler. Ved lansering hos forhandler nummer 2, tok det ett døgn. Og slik har det fortsatt ved hver eneste lansering. Vi har forhandlere som ringer tidlig mandagsmorgen og ønsker å sikre seg nytt parti, for å kunne imøtekommet bestillingene. Vi har snudd oss rundt og måttet skrape produsenten for varer, for å kunne supplere den store etterspørselen fra det nordiske markedet. To måneder etter lansering blir fortsatt bestselgerene utsolgt etter ett par dager. Ukentlig får vi nye henvendelser fra forhandlere som ønsker å selge Suntique og flere har spådd Suntique til årets solpleiemerke 2022!
Ønsker du å vite mer om Suntique og prislister for videre salg, ta kontakt med oss på post@soel.no